Keiteleen Melojat

Mari Waali

Veijo Waali

Jorma Holmström

Kokouksen avasi Jorma Holmström.

Kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Jorma Holmström, sihteeriksi Mari Waali. Keiteleen Melojat ry. on merkitty yhdistysrekisteriin 27.10.1998. Yhdistyksessä on 25 maksanutta jäsentä.

Kauden yleissuunnitelma.

Vuodenvaihteen jälkeen toteutetaan eskimokäännöskurssi. Kaupungin pienet altaat kartoitetaan ja paikka lyödään lukkoon piakkoin. Asiasta tiedotetaan Seutu-lehden seura toimii -palstalla. Alkukesästä järjestetään viime vuotiseen tapaan melontakurssi. Hallituksen päätettäväksi jää, onko kurssi maksullinen  muut käytännön järjestelyt. Keskiviikkomelontoja jatketaan. Lisäksi tehdään yksittäisiä viikonloppuretkiä ja järjestetään elokuun kuutamomelonta.

Mahdollisiin talkooprojekteihin osallistutaan keväällä tai syksyllä, jotta kartoitukset saadaan tehtyä sekä korkean että matalan veden aikana.

Rutiiniluontoisen toiminnan lisäksi kesälle 1999 on luvassa valtakunnantason toimintaa, kun Suomi Meloo -tapahtuma tulee Viitasaarelle. Keiteleen Melojat osallistuu omalta osaltaan tapahtuman järjestelyihin Viitasaarella. Asian yksityiskohdat jätetään hallituksen selvitettäväksi. Yhdistyksen mahdollinen alkukesän pitempi retki voi suuntautua Pudasjärvelle, josta on saatu kiinnostava tarjous. Retki ajoittuisi toukokuuhun.

Keskusteltiin yhdistyksen liittymisestä johonkin kattojärjestöön. Järjestöön kuulumisessa on selviä

etuja mm. koulutustarjonta on runsasta. Holmströmin mukaan retkimelojat toimivat mieluusti

Suomen Ladun alaisuudessa. Latu järjestää mm. koski- ja retkimelontakursseja.

Hallituksen tehtäväksi jää tutkia kattojärjestövaihtoehdot kevätkokoukseen.

Viitasaarellakin on vireillä muutamia melontaa koskettavia hankkeita. Keiteleen itäpuoleisella

alueella on vireillä hanke, jossa keskitytään mm. Kolkunjoen ja Myllyjoen kunnostukseen.

Lisäksi koko pohjoista Keski-Suomea kattava melontahanke on jo saanut rahoituksen. Jorma

Holmström kuuluu kyseisen hankkeen ohjausryhmään.

Kokous keskusteli hankkeista ja niihin mukaan lähtemisestä. Ennen päätöksentekoa hankkeista

otetaan hieman enemmän selvää. Valmistelu jää hallituksen tehtäväksi.

Päätettiin lähestyä ympäristökeskusta kirjeitse ja muistuttaa, että Viitasaarella harrastetaan mm.

Melontaa ja että kyseinen harrastus huomioidaan vesistöjen kunnostuksessa.

Jäsenmaksuiksi vahvistettiin entiset. 50 mk/jäsen, 100 mk/perhe, 20 mk/alle 18-vuotias, 500 mk/kannattava yhteisöjäsen. Käyttöoikeusmaksut: 300 mk/perhe, 150 mk/henkilö.

Keiteleen Melojat ry:n hallitukseen valittiin seuraavat henkilöt. Ylimelamieheksi Jorma

Holmström, sihteeriksi Mari Waali ja taloudenhoitajaksi Inga Holmström. Muiksi jäseniksi Markku

Vihava, Maija Vihava, Jari Jaakonaho (melamies), Juha Raatikainen ja Veijo Waali.

Tilintarkastajiksi valittiin Sari Hyvärinen ja Anne Jaakonaho. Varalle Pentti Saraste. Junnuvastaavaksi nimettiin Juha Raatikainen.

Vajamestarin tarpeesta keskusteltiin. Ei vielä ajankohtaista, mutta jos sopiva vaja löytyy, päättää hallitus asiasta. Rauli Janhunen on tarjonnut ko. Käyttöön WIPS:in vajaa Viitasaaren keskustassa. Keskusteltiin. Ei päätöksiä.

Hanna Vihava on laatinut ehdotuksia yhdistyksen tunnukseksi. Ehdotukset miellyttivät kokousedustajia. Vihavalta pyydetään vielä väriehdotuksia. Tunnusta tullaan kävttämään mm. kanooteissa.

Kokouksen virallinen osuus päätettiin.

Illan epäviralliseen ohjelmaan kuului saunomisen ja iltapalan lisäksi diaesitys merimelonnosta.

Jorma Holmström kertoi melontaretkistä lähinnä Suomenlahdella sekä Tukholma-Helsinki -

matkasta.

Viitasaarella 8.12.1998